Thursday 19 April 2012

BAHAN KETAWA

Tenangkanlah fikiran Anda Dengan Halaman Ini

SELAMATKAN KAPAK
Seorang bapa dan anaknya yg masih kecil menaiki sampan di sungai yg sgt dalam dan deras airnya.Mereka baru selesai memotong kayu utk dijual sebagai punca pndpatan sekeluarga.
  Tiba-tiba sampan mereka trlanggar kayu besar dan karam.Anak dan bapa terhumban ke dlm sungai.bagaimanapun si bapa segera menyelam dan menyelamatkn kapaknya sblum berenang ke tebing.
  "Mengapa kau selamatkan kapak,bkn budak itu?"tanya org kampung."Bertenang...Kapak aku nie kalau tenggelam takkan timbul lagi.Anak aku tu sehari dua lagi timbul la..."katanya. =.='

RAHSIANYA
Ali:Aku kagum dgn kau.setiap kali berlumba,kau pasti mng.Apa rahsia kejaan kau?
Ahmad:Susah...bkn semua org boleh buat.
Ali:Apa dia?
Ahmad:jangan bagi tahu org.Sebenarnya setiap kali aku lari aku bayangkan isteri pertama aku.

HEBAT
Dua org budak sedang menceritakan tentang kehebatan ayah masing2...
Amin:Ayah aku adlh yg terhebat.
Zul:Apa buktinya?
Amin:Tembok Besar Cina tu ayah akulah yg bina
Zul:Itu tak sehebat ayah aku.Kau tahu Laut Mati?
Amin:tahu
Zul:Ayah akulah yg bunuhnya...
Amin:OoOoOoO.....

BANYAK DOSA
Suatu hari seorang kanak2 berusia lingkungan enam taon terkejut melihat ada beberapa helai uban di celah2 rambutnya.
  Dalam keadaan hairan kanak2 itu bertanya:"Mak...knpa ada uban atas kepala emak ?".Jawab emaknya,"Memanglah begitu...setiap kali anak2 melukakan hati emaknya,sehelai rambut emak akan berubah mnjadi warna putih,itu tandanya kamu bnyak melawan ckp emak selama ini."
  Kanak-kanak yg belum mengerti apa2 itu berkerut-kerut mukanya memikirkan sesuatu.Dia kemudiannya bersuara perlahan:"Klau macam tu,emak lagi banyak melawan cakap opah....!"  =.='
                                 
sye buat sendiri taw...hehe :)

No comments:

Post a Comment